7 Mart 2008 Cuma

Unutulmaz Gece

Bizim Hendek
Hendek Türk Sanat Müziği korosu geçmişi geleceğe taşıdı. Salonu hınca hınç dolduran ilçe halkı koroyu ve seslendirdiği eserleri ayakta alkışladılar.

30 kişiden oluşan Türk sanat müziği korosunda emekli öğretmenden çalışan eğitim görevlisine, mühendisinden eczacısına, maliye memurundan esnafına, üniversite öğrencisinden veterinerine, anneden çocuğuna toplumun her katmanından kişi bulunmaktaydı. Koronun sunduğu birbirinden güzel eserler katılımcılar tarafından ayakta alkışlanarak dinlendi. Uzun ve aralıksız bir çalışmanın ardından Hendek halkının huzuruna çıkan Türk sanat Müziği kadrosu, öğretim Görevlisi Hamdi İtil bey ve Münevver Şenduran İtil hanımefendi tarafından hazırlandı.

İşte kadro, işte nostalji
Konser proğramının sunuculuğunu Zafer Konuk, Şefliğini Münevver Şenduran İtil yaparken udda öğretim görevlisi Hamdi İtil, kanunda öğretim görevlisi Tuncay Kardaş, kemanda Güray Tenekeci ve Mustafa Beyazçiçek, tamburda Burak Eyisoy, dairede Ümit Kartal, darbukada Kemal Atala görev aldılar.

Hendek'e unutulmaz bir gece yaşatan, geçmiş ile geleceğe köprü olan ve Hendek Halk Eğitim Müdürülüğü'nce organize edilen Türk sanat müziği halk korosu kadrosunda 17 bayan, 13 erkek sanatçı görev aldı.

Protokol ayakta alkışladı
Çok büyük katılımın sağlandığı ve muazzam bir organizasyonun ayrıntılarının sergilendiği geceye ilçe kaymakamı Harun Kaya, Hendek belediye başkanı Ali İnci, Hakim İbrahim Temir, hakim Özgür Özgenç, Cumhuriyet savcısı Serhat Çetinkaya protokolde yer aldılar. İki bölüm halinde icra edilen program Peride İdil hanımefendinin bestelediği "Sapınca Sapanca'nın yoluna" şarkısıyla başlayıp solo ve ikili (düet) şarkılarla devam etti. Program "Yar saçların lüle lüle" anonim
türkü ile sona erdi.

Hendek kültürel zenginliğine sahip çıktı
Konserin ardından konuşma yapmak üzere mikrofona gelen Hendek Belediye başkanı Ali İnci, "Hendek'in adım adım ileriye gittiğini hep birlikte görüyoruz. Bu etkinliği düzenleyen ilçe halk eğitim müdürlüğü ve Zafer Konuk bizleri 1930'lu yıllara götürdü. Hendek'in çok köklü bir kültüre sahip olduğunu, bu kültürel değerleri özüne sadık kalarak yaşattığını çok iyi biliyoruz. Hendek'imizin 1925'li yıllarda nüfusu 15.750 iken, Adapazarı nüfusu ise o tarihlerde 7.500 dür. Hendek bugün sanatıyla, kültürüyle, iş dünyasıyla, her yönüyle hızlı bir şekilde iyiye, güzele ve çağdaşlamaya doğru gidiyoruz. 1999 yılında ilçemizin nüfusu 23.500 iken bugünkü nüfus sayımına göre ilçemiz iş sahalarının olması nedeniyle büyük göç almış, nüfusunu çok kısa zamanda 50.000 lere ulaştırarak bir nüfus patlaması yaşamaktadır. Bu akşam, bu gecede rol alan sanatçılarımızı kutluyorum. Gerçekten eski sanat yıllarına dönüyoruz. Biz elimizden gelen her şeyi yapmayı gayret ediyoruz. Hep birlikte inşallah Hendek'imizi daha güzel daha iyi yerlere getireceğiz. Halk eğitim müdürümüzü, kaymakamımızı buradaki çalışmalarından dolayı tebrik ediyorum. Arkadaşlarımızı tek tek tebrik ediyor ve kutluyorum. Hepinize hayırlı geceler ve mutlu yarınlar diliyorum" dedi.

Hendek'i geleceğe taşıyorlar
Kaymakam Kaya, "Çok kıymetli Hendekliler, hepinizi saygıyla selamlıyorum. Bu akşam çok mutlu oldum. Hendek'de yaşayan bizler Hendek'in kısa zamanda kabuk değiştirdiğini göremiyoruz ancak uzun yıllardan sonra ilçeye gelen herkes bu değişikliği farkedebiliyor. Hendek bir çok ilin önünde geliyor demelerinden çok gururlandım. İşte bu sonucun alınmasını sağlayan mantık şu konserin verilmesinde, hem katılan hem emeğini veren arkadaşlarımızındır. Hendek'deki bu değişim ve gelişimler Sakarya'da dilden dile konuşuluyor. Sakarya'da tüm halk eğitim müdürlerinin ortak görüşü, 'Hendek halk eğitimi ilin en güzel imkanlarına sahiptir. Bunun esas önemli olanı bu kadar güzel bir tesisin bu kadar güzel insanlarla doldurulmasıdır. Bu anlamı tarif etmek mümkün değil'.Bu tür etkinlikler Hendek'i geleceğe taşımaktadır. Ne kadar iyi koşullara sahip olursanız olun, onun içini güzel, heyecanla çırpınan insanlarla dolduramıyorsanız bir anlamı olmaz. Büyük bir medeni cesaret göstererek görev alan, solo yapan arkadaşlarımızın gösterdiği gayret ve çaba takdire şayandır. Bizlere böylesine unutulmaz bir gece yaşatan Türk sanat müziği korosunu tebrik ediyorum" diyerek duygularını ifade etti. Kaymakam Kaya, "Hendek'i daha yaşanabilir, Sakaryanın incisi haline getirebilmenin mücadelesini veren herkese teşekkür eder saygılar sunarım" dedi.

Hiç yorum yok: