7 Mart 2008 Cuma

İl Genel Meclisi Üyelerinden Milli Eğitim'e Sert Tepki

İl Genel Meclisi mart ayı 4. toplantısı Fethi Sarıoğlu’nun başkanlığında İl Özel İdaresi Meclis salonunda yapıldı. Toplantıda söz alan meclis üyeleri Milli Eğitim Müdürlüğü’nün yatırım programına acil gereksinim duyulan olan okulların yerine başka okullara yer vermesini eleştirdi

Toplantıya milli eğitimin yatırımları tartışmasını vurdu. Eğitim Kültür ve Sosyal İşler Komisyon Başkanı Bilal Şimşek “Milli Eğitim Müdürlüğü’nün yatırım yaparken kendilerinden görüş almadığını savundu.

Atanmışlar seçilmişleri es geçiyor diyen Şimşek, “Valilik tarafından belirtilen ilköğretim yatırımlarını anlamak mümkün değil. Acil olarak yapılması ve onarılması gereken birçok okul var. Ama okullar ihtiyaç olmaktan çıkarılmış gibi görünüyor. Bizim niye görüşümüz alınmıyor” diyerek eleştirilerini dile getirdi.

Hendek'e Anadolu öğretmen lisesi istedi

Önergeler kısmında söz alan Kadir Sayın, İl Milli Eğitim Müdürlüğü başta olmak üzere Özel İdarenin yaptıracağı binalarda çatı sularından yararlanılması ve fotoselli muslukların kullanılmasını önerdi.

İkinci öneriyi veren Osman Ayar Hendek İlçesi’ne Eğitim Fakültesine kaynak teşkil edecek öğrencilerin yetiştirmesine imkan sağlayan Anadolu Öğretmen Lisesi yaptırılmasını ve bu önerisinin de 2009 yılı yatırım programında yer almasını istedi.

Okullara ödenek ayrıldı

Toplantıda, bu yıl yapılması planlanan Adapazarı Çaykışla İlköğretim Okulu, Hendek Kazımiye İlköğretim Okulu, Kaynarca Yeşilova İlköğretim Okulu ve Pamukova Merkez Anaokulu okulu için 1 milyon 900 bin YTL ödenek ayrılması istendi.

Valilik’ten gelen yazıda ayrıca İl Özel İdaresi yatırım programı dahilinde yapılacak olan 16 derslikli 3 okulun her biri için 900 bin YTL, Akyazı Pazarköy İlköğretim Okulu için 550 bin YTL ve Akyazı Altındere İlköğretim Okulu için 100 bin YTL olmak üzere toplam 3 milyon 350 bin ödenek ayrılması talebi yer aldı.

Acil olanlar listede yok

Milli Eğitim Müdürlüğü’nün hazırladığı yatırımlar listesine tepki gösteren Meclis Üyesi Osman Ayar, acil gereksinim duyulan okulların listede yer almamasına tepki gösterdi. Ayar, şunları savundu:

"Kurtuluş ve Uzuncuorman Köylerinde okul ihtiyacı vardır. Ama hiç ihtiyaç duyulmayan Kazimiye Köyü’nde okul yapılması listeye eklenmiş. Ben okul yapılmasına karşı değilim ama öncelikli olarak ihtiyaç duyulan köylere okul yapılması gerekirdi. Karapürçek Meclis üyesi Musa Bildik ise bize Yazılıgürgen’e okul yapılacak dendi komisyon bu yönde bizde halka neredeyse davul zurna ile duyurduk şimdi o okulun adı listede yok. Gelin bunu bir de o yörenin halkına anlatın bakalım.”

Görüşümüz alınmalıydı

Merkez meclis üyesi Bilal Şimşek “Bu liste hazırlanırken, meclis üyelerinin görüşlerinin alınmalıydı.Bu liste hazırlanırken, mutfakta bizde olmalıydık ve yemeğe tuz mu, baharat mı lazım bizde söylemeliydik. Ama liste hazırlanıyor ve bizde nezaket olsun diye listeyi oyluyoruz. Eğer bize sorulsa yüzde 99 daha başarılı oluruz”

Bu konu hakkında bir konuşma yapan İl Milli Eğitim Müdürü Murat Yazıcı ise şu anda prefabrike okulların kalıcı binalara taşınması için projeler ürettiklerini ve bu yönde yatırım yaptıklarını belirterek, şöyle konuştu:

"Özel İdare tarafından 3 milyon YTL, MEB tarafından 2 milyon 200 YTL olmak üzere 5 milyon 200 bin YTL bütçemiz var. Ancak bu paranın 1 milyon 900 YTL’yi yatırıma ayırabiliyoruz. Eğer cari bütçemiz dışında toplam bütçemiz 5 milyon 200 YTL bütçemiz olsa, 2008 yılında eğitimde sıkıntı yaşamayız. Adatepe, Yazılıgürgen ve Kurtuluş köylerinde tapu sıkıntısı olduğu için yatırım yapamıyoruz. Ama bu köylerdeki okulları ısı ve ses yalıtımı yapılmış çelik konstrüksiyon ile çözebiliriz."

Hiç yorum yok: