9 Mart 2008 Pazar

Türk kültürünü Dünyaya tanıtacağız

Ada Postası
Erasmus (Avrupa Birliği Eğitim Projesi)
kapsamında Amerikalı araştırmacı gazeteci John Torrente ve Belçika KHLİM Üniversitesi Eğitim görevlisi Prof. Dr. Rudi Boelen Hendek Belediye Başkanı Ali İnci'yi ziyaret ederek Türk kültürü hakkında bilgi aldılar.

Araştırmacı John Torrente, Eğitim görevlisi Rudi Boelen Sakarya üniversitesi öğretim görevlisi Prof. Dr. Aytekin İşman ve Belediye Başkanı Ali İnci ile birlikte ilçede bulunan Bayraktepe ve Salman Dede Mesire Alanını gezerek incelemelerde bulundular.Gezi esnasında fikir alışverişinde bulunan misafirler Bayraktepe ve Salman Dede Mesira Alanınından çok etkilendiklerini ve Türk kültürüne hayran kaldıklarını belirttiler.

Araştırmacı Gazeteci John Torrente "Türk kültürünü tanımak ve araştırmak için geldiğimiz Hendek ilçesinde Bayraktepe, Kültür evi, Salman Dede Mesira Alanına hayran kaldım ve çok duygulandım. Kültürel alanda yapılan projeler çok güzel ve takdire şayan.Böyle güzel kültürü ve projeleri Global topluma tanıtmak istiyorum.burada edindiğimiz bilgiler ve çektiğimiz fotoğraflar San Francisco ve Çin'de düzenleyeceğimiz sergi ile Türk kültürünü tanıtacağız.Yaptığı çalışmalardan dolayı Belediye başkanı Ali İnci ve Prof. Dr. Aytekin'e teşekkür ederim" Dedi.

Belediye Başkanı Ali İnci ilçeye gelen yabancı konukları misafir etmekten gurur duyduğunu belirterek" bizim kültürümüzü ve yaptığımız projeleri incelemek için gelen misafirlerimizin fikirlerini de alma şansını yakaladık. Türk kültürünü, ilçemizi Amerika, Avrupa ve Çin'de gönüllü olarak tanıtacak olmalarından dolayı onlara teşekkür ediyorum"dedi.

Bir ay boyunca incelemelerini sürdürecek olan misafirler Belediye Başkanı Ali İnci ve Aytekin İşman ile birlikte Ahşap Kafe'de bol bol sohbet ederek fikir alışverişinde bulundular.

Hiç yorum yok: