18 Mart 2008 Salı

Hendek Cumhuriyet İlköğretim 100. Yılını kutlayacak

Hendek Cumhuriyet İlköğretim Okulu'nun kuruluşunun 100. Yılı olması nedeniyle 30 Nisan 2008 Çarşamba günü saat 11.00'de okulda kutlama etkinlikleri açılış töreni yapılacaktır.

Düzenlenecek olan törene Cumhuriyet İlköğretim Okulu'nun kuruluşundan bu güne kadar görev yapmış, emekliye ayrılmış, başka okula nakil gitmiş ve hayatta olan bütün öğretmenler ve okuldan mezun olan ünlüler davet edilecek. Cumhuriyet İlköğretim Okulu Müdürü Muhammer Çelebi, düzenleyecekleri etkinliklere tüm öğretmen ve ünlülerin katılımlarını beklediklerini belirterek davette bulundu.

Cumhiryet İlköğretim Okulu Tarihçesi
Cumhuriyet İlköğretim Okulu 15 Eylül 1907 yılında Hafız Hamdi Erginol tarafından "Mekteb-i İrfan" adı ile açılmıştır. Okulumuz bu tarihten 22.05.1975 tarihine kadar aynı binada eğitim ve öğretime devam etmiştir. "Cumhuriyet" ismini cumhuriyetin ilanından sonra almıştır.

Hatıra defterindeki bilgilere göre, okul imece usulü yapıldı. O tarihte Bucak Müdürü Agop diğer adı ile Ferit Bey olan zatın başkanlığında Akif Bey, Kirmastalı Mustafa Kemal, Yusuf Bey, Tayfur Bey, Şişmanoğlu Mehmet Hafız Ali, İsmail Efendi'den oluşan heyet tarafından 1250 TL.sına yapıldı. İkinci katı ise, daha sonraki yıllarda tütün alımlarında toplanan yardım ve teberrularla yapıldığı bilinmektedir.

Açılışından bir yıl sonra okulun adı, Mekteb-i Tefeyyüz olduğu yapılan kayıtların incelenmesinden öğrenilmiş olup, cumhuriyetin ilanına kadar aynı isimle, sonrada kısa bir süre Dumlupınar adı verilmişse de 4 veya 5 ay sonra Cumhuriyet adı konulmuştur. O tarihten sonra adı Cumhuriyet İlkokulu olarak kaldı. 1997–1998 öğretim yılı başında okulumuzun adında ufak bir değişiklik daha yapılarak Cumhuriyet İlöğretim Okulu oldu ve 6. sınıflar açıldı.

Okulumuzun 1942 yılı depreminden sonra üst katı sökülerek alınmıştır. 1954 yılına kadar tekli öğretim yapan okul, bu tarihten sonra ikili öğretime başlamıştır. 1967 yılındaki depremde de hasar görmüş yapılacak tamir ile eğitim öğretime devam edemeyeceği anlaşıldığından 1972 yılında yeni okul yapımına karar verilmiş ve 1974 yılında yeni okul yapılarak aynı yıl hizmete girmiştir. Okulumuzda öğrenci mevcudunun çoğalması nedeniyle ihtiyaca cevap veremediğinden 1986 yılında 6 derslikli ek bina ilave edilmiştir.

İlk yılında bir asil ve iki vekil öğretmenle eğitime başlayan okulun 1908 yılından 1923 yılına kadar müdürlük (direktörlük) görevini kurucusu Hafız Hamdi Erginol yürütmüştür.

1923 yılından sonra gelen idarecilerin 01.10.1960 yılına kadar görev yapanların belli bir tarihleri yoktur. Kayıtlardan öğrenebildiğimiz kadarıyla bu tarihler arası görev yapan müdürler: Hamdullah Suphi Bey, Murteza Bey, Avni Akyol, Karaköseli Mehmet Ali Çelik ve Ahmet Yönet'tir.

1964 yılından 1984 yılına kadar Halil Tokaloğlu okul müdürü olarak görevini sürdürmüştür. Halil Tokaloğlu'ndan sonra yıllara göre okul müdürlüğü görevini yapanlar sırasıyla şunlardır.

Haydar Turgut Hızarcı: 04.04.1984 – 04.06.1985 vekâleten yürütmüştür.
Ahmet Özkök : 10.10.1985 – 02.02.1987 tarihleri arası
Muharrem Kesgin : 21.04.1987 – 28.03.1990 tarihleri arası
Sabit Sunman : 20.06.1990 – 25.08.1995 tarihleri arası
Halen Cumhuriyet İlköğretim Okulu Müdürlüğü görevini sürdüren Muammer ÇELEBİ bu göreve 28.08.1995 tarihinde atanmıştır.

http://hendekcumhuriyet.k12.tr

Hiç yorum yok: