1 Ocak 2007 Pazartesi

Eğitim

Hendek | Tarihçe | Coğrafi Konum | Ekonomi | Eğitim | Kültür | Turizm | Görünüm

Hendek'te okuma yazma oranı % 98’dir. İlçede 42 İlköğretim Okulu, bağlı olarak 51 ana sınıfı, 8 Ortaöğretim kurumu mevcuttur. İlköğretim okullaşma oranı %95’tir.

İlçedeki toplam öğretmen sayısı 474, toplam öğrenci sayısı 12.028, Okul öncesi öğrenci sayısı 1.956, toplam derslik sayısı ise 410'dur. Derslik başına 29 öğrenci düşmektedir. Okullarda toplam 50 memur ve hizmetli görev yapmaktadır. İlçedeki okullara ait 104 öğretmen lojmanı bulunmaktadır.

İlçede Sağlık Bakanlığına bağlı Sağlık Meslek Lisesi binası bulunmadığından, eski Mahmutbey İlköğretim Okulunda 5 öğretmenle 62 öğrenci ile eğitim yapılmaktadır.

Zorunlu temel eğitimin kesintisiz 8 yıla çıkmasıyla öğrenci mevcudu ve ulaşımı müsait olmayan okullarımızın öğrencileri büyük merkezlere taşındığından, 47 köy okulumuz kapalıdır.

Taşınan yerleşim birimi 97, taşınan öğrenci sayısı 2.473'dür.

Okullarımızda sınıf kitaplıkları ile mevcudu kalabalık olan okullarda okul kitaplıkları mevcuttur. Bu okullarda toplam 46.392 adet kitap bulunmaktadır.

Taşımalı sisteme tabi 15 taşıma merkezi okulda toplam 2.473 öğrenciye sıcak öğle yemeği verilmektedir.

İlçe Halk Eğitim Müdürlüğünce 2005 eğitim yılında; 22 dalda mesleki kurslar açılmış olup, 674 erkek, 802 kadın olmak üzere toplam 1.476 kişiye sertifika verilmiştir.

Yüksek Öğrenim:

İlçede Sakarya Üniversitesine bağlı bir Eğitim Fakültesi mevcuttur. Burada; 58 Akademik Personel, 18 idari personel görev yapmakta olup, 2500 öğrenci eğitim görmektedir.

Ayrıca, Sakarya Üniversitesi'ne bağlı bir Yüksek Okul bulunmakta olup, burada; 24 akademik personel, 13 idari personel bulunmakta olup, 1.260 öğrenci eğitim görmektedir.

İlçede Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı Erkek Öğrenci Yurdunda; 240 Erkek öğrenci, Kız Öğrenci Yurdunda da; 289 kız öğrenci barınmaktadır. Turanlar Mahallesinde 600 öğrenci kapasiteli yeni öğrenci yurdu inşaatı tamamlanmak üzeredir.

Hiç yorum yok: